Klachten en geschillen beter oplossen?
De klachtencommissie biedt een onpartijdige en professionele aanpak voor het afhandelen van klachten en meldingen binnen uw organisatie.
Een commissie bestaat vaak uit drie onafhankelijke deskundigen om een breed scala aan kwesties te onderzoeken, waaronder discriminatie, pesten, agressie, intimidatie, hoge werkdruk, en niet integere handelingen.
Het primaire doel is om de belangen van uw medewerkers te beschermen en hun klachten serieus te nemen door een grondig onderzoek uit te voeren, alle betrokken partijen te horen, en vervolgens een gedegen advies uit te brengen over mogelijke oplossingen.
Dit kan resulteren in aanbevelingen voor beleidswijzigingen, procedures, compensaties of andere maatregelen ter oplossing van de klacht.
Onze klachtencommissies/ondersteuners:
- Hebben een LVV-certificaat en werkt onpartijdig en eerlijk.
- Werken samen met Conflictcentrum en volgt hun regels en waarden.
- Helpen medewerkers van begin tot eind met hun meldingen.
- Geven zowel werknemers als werkgevers advies.
- Zijn makkelijk te benaderen door alle werknemers.
- Houden alles wat besproken wordt geheim.
- Laten actief van zich horen op de werkvloer
Onze experts...
Zijn LVV gecertificeerd
Helpen vervelende situaties te voorkomen.
Zijn doorgewinterd in het oplossen van complexe situaties.