Klachtencommissie Conflictcentrum

Klachten of geschillen sneller oplossen?

Ondersteuning door onafhankelijke deskundigen

Er is spoed 
Direct oplossen
Gratis whitepaper


Meer informatie

Onpartijdig

Onafhankelijke en objectieve beoordeling van klachten

Preventie

Verkregen inzichten voorkomen toekomstige problemen

Vertrouwen

Versterk de organisatie het vertrouwen van medewerkers

Oplossing

Conflicten constructief oplossen

Een klachtencommissie helpt bij...

Oplossen van conflict

Oplossen van conflicten en geschillen

De klachtencommissie behandelt en bemiddelt bij klachten om conflicten tussen partijen op te lossen en tot een bevredigende uitkomst te komen.

Voorkomen van toekomstige klachten

Preventie van toekomstige klachten

Door patronen in klachten te analyseren, draagt de klachtencommissie bij aan het identificeren en aanpakken van onderliggende problemen, wat toekomstige klachten helpt voorkomen.

Onpartijdige behandeling

Onpartijdige behandeling en beoordeling

De klachtencommissie zorgt voor een eerlijke en objectieve behandeling van alle klachten, onafhankelijk van de betrokken partijen.

Opstellen van goede klachtenregeling

Opstellen van een goede klachtenregeling

De commissie kan helpen bij de ontwikkeling en implementatie van duidelijke procedures en richtlijnen voor het indienen en behandelen van klachten binnen de organisatie.

Onderzoek en advies

Onderzoek en advies

Bij het ontvangen van een klacht voert de klachtencommissie een grondig onderzoek uit en geeft op basis daarvan advies over mogelijke oplossingen of maatregelen.

Voldoen aan wetgeving

Voldoen aan wetgeving

De klachtencommissie helpt de organisatie te voldoen aan relevante wet- en regelgeving door ervoor te zorgen dat de klachtenbehandeling aan alle wettelijke eisen voldoet.

Klachten en geschillen beter oplossen?

De klachtencommissie biedt een onpartijdige en professionele aanpak voor het afhandelen van klachten en meldingen binnen uw organisatie.

Een commissie bestaat vaak uit drie onafhankelijke deskundigen om een breed scala aan kwesties te onderzoeken, waaronder discriminatie, pesten, agressie, intimidatie, hoge werkdruk, en niet integere handelingen.

Het primaire doel is om de belangen van uw medewerkers te beschermen en hun klachten serieus te nemen door een grondig onderzoek uit te voeren, alle betrokken partijen te horen, en vervolgens een gedegen advies uit te brengen over mogelijke oplossingen.

Dit kan resulteren in aanbevelingen voor beleidswijzigingen, procedures, compensaties of andere maatregelen ter oplossing van de klacht.


Onze klachtencommissies/ondersteuners:

  • Hebben een LVV-certificaat en werkt onpartijdig en eerlijk.
  • Werken samen met Conflictcentrum en volgt hun regels en waarden.
  • Helpen medewerkers van begin tot eind met hun meldingen.
  • Geven zowel werknemers als werkgevers advies.
  • Zijn makkelijk te benaderen door alle werknemers.
  • Houden alles wat besproken wordt geheim.
  • Laten actief van zich horen op de werkvloer

Onze experts...

Zijn LVV gecertificeerd


Helpen vervelende situaties te voorkomen.


Zorgen voor volledige ondersteuning of ontzorging.
Handelen discreet en vertrouwelijk

Zijn doorgewinterd in het oplossen van complexe situaties.

Klachtencommissies

Problemen sneller oplossen en voorkomen.