Kosteloze brochure voor klachtencommissies en klachtenonderzoek

  • Oplossen van conflicten en geschillen: De klachtencommissie behandelt en bemiddelt bij klachten om conflicten tussen partijen op te lossen en tot een bevredigende uitkomst te komen.
  • Preventie van toekomstige klachten: Door patronen in klachten te analyseren, draagt de klachtencommissie bij aan het identificeren en aanpakken van onderliggende problemen, wat toekomstige klachten helpt voorkomen.
  • Onpartijdige behandeling en beoordeling: De klachtencommissie zorgt voor een eerlijke en objectieve behandeling van alle klachten, onafhankelijk van de betrokken partijen.
  • Opstellen van een goede klachtenregeling: De commissie kan helpen bij de ontwikkeling en implementatie van duidelijke procedures en richtlijnen voor het indienen en behandelen van klachten binnen de organisatie.
  • Onderzoek en advies: Bij het ontvangen van een klacht voert de klachtencommissie een grondig onderzoek uit en geeft op basis daarvan advies over mogelijke oplossingen of maatregelen.
  • Voldoen aan wetgeving: De klachtencommissie helpt de organisatie te voldoen aan relevante wet- en regelgeving door ervoor te zorgen dat de klachtenbehandeling aan alle wettelijke eisen voldoet.

Whitepaper klachtonderzoek Conflictcentrum