Kosteloze brochure voor klachtencommissies en klachtenonderzoek
- Oplossen van conflicten en geschillen: De klachtencommissie behandelt en bemiddelt bij klachten om conflicten tussen partijen op te lossen en tot een bevredigende uitkomst te komen.
- Preventie van toekomstige klachten: Door patronen in klachten te analyseren, draagt de klachtencommissie bij aan het identificeren en aanpakken van onderliggende problemen, wat toekomstige klachten helpt voorkomen.
- Onpartijdige behandeling en beoordeling: De klachtencommissie zorgt voor een eerlijke en objectieve behandeling van alle klachten, onafhankelijk van de betrokken partijen.
- Opstellen van een goede klachtenregeling: De commissie kan helpen bij de ontwikkeling en implementatie van duidelijke procedures en richtlijnen voor het indienen en behandelen van klachten binnen de organisatie.
- Onderzoek en advies: Bij het ontvangen van een klacht voert de klachtencommissie een grondig onderzoek uit en geeft op basis daarvan advies over mogelijke oplossingen of maatregelen.
- Voldoen aan wetgeving: De klachtencommissie helpt de organisatie te voldoen aan relevante wet- en regelgeving door ervoor te zorgen dat de klachtenbehandeling aan alle wettelijke eisen voldoet.
